måndag 7 juli 2008

Vardagsmeny

Vad blir det för mat?
Den frågan får jag varje dag av mina barn. Jag brukar svara: Vi får se sen. Eller: Tja, nåt ätbart. Eller: Mat? Måste ni äta också?
Men det får bli slut på det nu. De två kvarvarande semesterveckorna skall det skrivas menyer! Jag gjorde det förrförra vecka och det var ett genidrag! Både det att jag kunde svara barnen 'Kolla menyn som sitter på kylskåpet' och att jag slapp tänka på vad som skulle lagas och istället ägna mig åt viktigare saker (som att läsa några av de eftersläpande magasinen som dräller omkring i huset).
Enligt initierade uppgifter finns det personer i min perifiera bekantskapskrets som gör månadsmenyer hela året om. Men det är överkurs för mig än så länge.

Så strax skall jag och deltidshunden Femman ta en tänka-ut-meny-promenad!

Inga kommentarer: